2baner728x90 souers center

Корисна інформація

ЯКИМИ БУВАЮТЬ СТРАТЕГІЇ В ПЕРЕГОВОРАХ?

Ми вже говорили про те, що переговори, так чи інакше, є невід'ємною частиною нашого повсякдення. Але часто в одних і тих самих переговорах і за участю одних і тих самих співрозмовників ми приходимо до абсолютно різних результатiв.
У той же час, часто в різних переговорах люди, навпаки, поводяться в рамках однієї і тієї ж моделі, наприклад однаково різко дебатують на батьківських зборах в школі і на тему ЧС18 в компанії друзів.

Так що ж це? Чи є закономірності того, як ми поводимося в переговорах?
Іншими словами, які бувають наші переговорні стратегії?

Часто дослідники визначають переговорну стратегію через стиль поведінки в конфлікті, тобто категоріями ухиляння, пристосування, змагання, компромісу і консенсусу.

В якомусь сенсі така класифікація цілком виправдана, АЛЕ, по-перше, переговори можуть бути не тільки в конфліктних ситуаціях,
по-друге, вищеназвана класифікація вам, напевно, знайома.

Тому, сьогодні ми розповімо про іншу систему категоризації переговорних стратегій, яка грунтується на принципі першостi мети учасників переговорів.

Отже, поїхали!

WIN-LOOSE - найвідоміша і, в якомусь сенсі "популярна" переговорная стратегія, вона ж: "позиційний торг", "гра з нульовою сумою", "лінійні переговори" і так далі і тому подібне. Заснована на змагальності сторiн в переговорах, конкуренції за єдиний об'єкт, стратегія, при якій щоб один виграв - iнший має програти.
Все-або-нічого! - головний девіз прихильників такого способу вести переговори.

LOOSE-WIN - менш популярна в наших широтах переговорна стратегія, яка слабко відрізняється від першої, і полягає в тому, що її носію комфортніше програти на користь другої сторони. Про причини такої жертовності, вважаємо, можуть багато розповісти практикуючі психологи.
По-суті, вона перегукується з тактикою уникнення / пристосування в конфліктах.

LOOSE-LOOSE - вельми неприваблива при погляді зi сторони, однак, досить поширена - якщо уважно озирнутися - переговорна стратегія, суть якої можна легко проілюструвати приказкою "разом у прірву". А якщо без поетики - то це не стільки бажання вийти переможцем з переговорів, скільки побачити суперника на лаві лузерiв, навіть якщо для цього і самому доведеться втратити все.

WIN-WIN - ну і, нарешті, така мила нашому погляду професійних перемовникiв, стратегія взаємного виграшу, також має назву "принципових переговорiв", "переговорiв по інтересам", "консенсусу".
Характеризується тим, що при такій стратегії сторони переговорів можуть досягти своєї мети в повному обсязі і не за рахунок один одного.

Зовсім скоро ми зупинимося на вигодах моделі принципових переговорів детальнiше. А поки ви можете пошукати приклади описаних моделей серед оточуючих.

Успішних вам переговорiв.

Марина Саєнко, бізнес-медіатор, медіатор Центру медіації Київської ТПП, керуючий партнер, АО "Закон Перемоги"

Що ви відчуваєте, коли наважуєтеся втілити давню мрію й створити власний бізнес або реалізувати крутий (чи навіть геніальний) проект, який має завоювати серця людей у всьому світі? Ейфорія, радість, захоплення, натхнення, передчуття неодмінного успіху – всі ці емоції переважають над страхом провалу. У такому дещо зміненому стані свідомості люди часто підганяють хід подій, намагаючись якомога швидше розпочати бізнес. Як свідчить практика, у так званій сліпій зоні майбутніх партнерів залишається ряд питань, які є потенційними тригерами для виникнення конфліктів у майбутньому.

Нещодавно ми вже розглядали основи етики медіації в одному з наших постів, де обіцяли більш детально зупинитися на моменті конфлікту інтересів, що є, без зайвих перебільшень, одним з ключових елементів дотримання нейтральності медіатора. Ми свої зобов'язання виконуємо (ми ж профі!) І сьогодні наш пост буде присвячений конфлікту інтересів у медіації.

Перше що хочеться відзначити, бізнесу не варто боятися звертатися до медіації, адже в порівнянні з розглядом справи в суді процедура примирення має набагато більше переваг. Вже багато разів сказано, що медіація - це економія часу і коштів, збереження конфіденційності та, навіть, порятунок від можливого банкрутства.

2 КЛЮЧОВИХ ПРАВИЛА ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТІВ

Ми так хочемо контролювати те, що відбувається, події, поведінку і реакції інших людей. Так хочеться на щось спертися! Але правда в тому, що ми не можемо контролювати світ, об'єктивну реальність.
Ми можемо тільки навчитися регулювати свої емоції. І саме з розвитку емоційної компетентності починаються зміни у взаєминах з іншими.

У певний момент розвитку кожен бізнес-лідер стикається з ситуацiю у своєму професійному житті, коли йому доведеться долати напруженість між колегами, проводити складні договірні переговори або управляти конфліктами в офісі.

Ефективні навички переговорів за інтересами та медіації є життєво важливим інструментом для будь-якого лідера в бізнесі, і в той же час, мало хто навчає цим навичкам. На щастя, ми в УЦМ, одні з цих «мало кого», тому сьогодні поговоримо про ТОП-5 навичок медіатора, життєво необхідних в бізнесі. Отже ....

"У конструктивному діалозі має значення не те, хто правий чи неправий, а те, що є важливим для кожного гравця переговорного процесу"

Як побудувати переговорний процес так, щоб задовольнялися потреби та інтереси кожного з учасників? Що необхідно враховувати та на що спиратися? Яка роль раціонального підходу та емоційного інтелекту у вирішенні конфліктів? Про це розповідала сертифікований медіатор, заступник керівника Українського Центру Медіації при kmbs, викладач програми Емоційна компетентність: складові продуктивної взаємодії - Ольга Шепель.

Економічна сфера є плідним підґрунтям для виникнення спорів, бо є центром перетину інтересів багатьох людей. Тож конфлікти у бізнесі виникають доволі часто – із замовниками, підрядниками, постачальниками, колегами або партнерами. Для вирішення цих суперечок зазвичай використовуються прямі переговори або суд. Але вони не завжди задовольняють усі потреби. Чи існують інші ефективні шляхи розв’язання спорів, що таке медіація, і яку вигоду від її застосування може отримати бізнес, спеціально для Mind пояснюють партнери агентства медіації DecisionLab Ольга Хмарук та Олена Білозор.

В статті «Примирения ради: 8 причин для использования бизнес-медиации» випускниця німецько-української програми «Бізнес-медіатор» Марина Грицишина пояснює чому можна навчитись у міжнародних корпорацій, які досить вдало використовують медіацію як інструмент вирішення конфліктів.

Сторінка 1 із 9

Календар подій

Пн. Вт. Ср. Чт. Пт. Сб. Нд.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Вхід до Ресурсного центру

Новини

БАЗОВІ НАВИЧКИ МЕДІАТОРА, ЛИПЕНЬ 2019

01.07.2019
5d11ce52ea5413690c6995495cd90945
«Якщо у Вас немає глибин, які у Вас можуть бути висоти?» - К. Юнг Програма Базові навички…

ЕМОЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ: СКЛАДОВІ ПРОДУКТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

01.07.2019
4e3540dbf407785323c6168f2dc50104
● Як мені впоратися зі своїми емоціями в професійному та особистому житті? ● Як уникнути…

ПЕРЕГОВОРИ ЗА ІНТЕРЕСАМИ

01.07.2019
62981246 2632335800128533 6586171682279391232 o
« А що для вас важливо?»,- вже не третій день навчання розпочав дослідження інтересів…

Підпишіться на розсилку

Підписатись

Контактна інформація


Україна, Київ, вул. Волоська 8/5
4 корпус НаУКМА, 4 поверх

Тел.:+38 (044) 490-66-35
Факс:+38 (044) 425-77-81
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Жодна частина матерiалiв не може бути вiдтворена чи використана iншим способом
у будь-якiй формi без письмової згоди осiб, якi мають авторськi права.

© 2009, Український Центр Медіації
[УЦМ], kmbs